Eriksmindeopgave*

Comments : Off

Eriksminde-opgaven er fri og individuel, og den ligger i den midterste tredjedel af skoleåret. I Eriksminde-opgaven skal du selv definere dit eget projekt. Det kan være en køkkenhave, en digtsamling, en kimono, videokunst, elektronisk musik, keramik, forografiske selvportrætter og meget andet. Det vigtigste er, at du finder noget, du brænder for at arbejde med. Med Eriksminde-opgaven ønsker vi at skabe tid og plads til fordybelse, arbejdsflow og håndværksmæssig læring. Det er en enestående mulighed for at prøve kræfter med et stort kreativt, kunstnerisk eller håndværksmæssigt projekt, som er helt dit eget.

Eriksminde-opgaven ligger i den midterste af skoleårets tre perioder med fire skemalagte timer om ugen. Afslutningen på Eriksminde-opgaven er en koncentreret uge, hvor der kun er Eriksminde-opgave på skemaet. Ugen munder ud i en fællesudstilling med alle elevernes værker. I første omgang på selve skolen, og mod slutningen af året i den Rå Hal på Godsbanen i Aarhus.

Om forfatteren