APR

Lockout uge 2
(7. april)
Kære Forældre
Den første lockout-uge på Eriksminde er nu ovre. Vi har haft en god uge med fællestimer om formiddagen, og eftermiddagstimer hvor eleverne har undervist hinanden indenfor områder som den undervisende elev har særlige forudsætninger for. Vi havde desuden en meget vellykket gallafest torsdag aften (se billeder på skolens hjemmeside).
I den kommende uge skal vi mandag formiddag til Hou Maritime Efterskole for at se deres musical, og mandag eftermiddag tager nogle elever til demonstration i Århus. Tirsdag er der fællestimer om formiddagen, og undervisning af elever om eftermiddagen. Onsdag skal vi til Århus og se en teaterforestilling på Filuren. Torsdag bliver der forberedelser til Amsterdam-turen og fredag skal vi til Gylling Efterskole og se deres teaterforestilling.
Alt i alt synes jeg vi har gode dage på skolen, omend det naturligvis ikke er med den faglighed, som vi er vant til. Jeres børn har en god indstilling til tingene, og er med på at få det bedst mulige ud af situationen..
Vi gennemfører, som I ved vores tur (det fortjener eleverne), og jeg er sikker på vi får en god tur. Der er 11 medarbejdere som ikke er lockoutet, og som under alle omstændigheder skulle have været med på turen, så det har jeg vurderet er forsvarligt.
Vi håber på en snarlig løsning så lockouten kan afblæses, og glæder os til at få vores kolleger tilbage i skolehverdagen.
Per Slyngborg

Amsterdam

Før der opstår for meget tvivl blandt jer forældre skal det her slås fast at Eriksmindes tur til Amsterdam i uge 16 gennemføres som planlagt, men naturligvis uden de lockoutede lærere hvis lockouten stadig er gældende.

Husk at alle elever skal aflevere deres pas på kontoret!!

Ang. den varslede lockout

Kære forældre

Som det sikkert er jer bekendt, er der varslet lockout på folkeskoleområdet. Vi mener sådan set ikke at det er vores konflikt på efterskoleområdet, men i og med at vi er en statsstøttet skoleform, så er vi også omfattet af konflikten. Overenskomstforhandlingerne mellem Kommunernes Landsforening og Danmarks Lærerforening går trægt, og der er pt. ikke udsigt til en forhandlingsløsning. Kommunernes Landsforening har af den grund valgt at varsle lockout fra den 1. april 2013. Stort set alle efterskoler i landet er udgangspunkt i at det kan ske.

Skulle det ske er det vigtigt at I ved at skolen ikke lukker . Ikke-organiserede lærere, ledelsen og andre medarbejdergrupper skal møde på arbejde, men må naturligvis ikke udføre konfliktramt arbejde. Det betyder at vi planlægger skoledage, som naturligvis vil være anderledes end de normale, men vi har planer om forskellige projekter, som også vil give eleverne udbytte og oplevelser.

Vigtigst af alt er jo selvsagt at elevernes efterskoleophold ikke bliver afbrudt af en konflikt som ikke hører hjemme i vores skoleform. Jeg ser med fortrøstning på at vi i lockout-perioden også nok skal få en god efterskoletid.

Hold jer orienteret her på siden

Rigtig god påske

Venlige hilsner