Foredrag ved Michael Böss 20. apr.

Comments : 0

Før generalforsamlingen i skolekredsen
nemlig
ons. 20. apr. kl 18.00

Foredrag ved
MICHAEL BÖSS

michael-böss

Foto: Mai-Britt Boa

Michael Böss er historiker, samfundforsker, professor og forfatter og har blandt andet udgivet bogen “Det demente samfund”. I denne bog leverer han en kritik af tidens fremherskende funktionalistiske, historieløse kultur, der fratager os evnen til at koncentrere og fordybe os, og efterlader et samfund uden rødder og retning. At vi som danskere lever i en nutidskultur, hvor vi er blevet til produktionsfaktorer i stedet for borgere. Det gør os til lette ofre for politikere, der tror på ’nødvendighedens politik’.

»Vores samfund viser stigende tegn på demens. Når man rammes af demens, mister man først evnen til at erindre, siden ændrer man personlighed – og til sidst bliver man ukendelig for dem, der holder af én. Det frygter jeg er på vej til at ske for os. Et samfund uden erindring falder fra hinanden«.

Vi håber mange har mulighed for at deltage i foredraget, som er gratis og som vil tage udgangspunkt i bogen “Det demente samfund”.

Se Michael Böss’ hjemmeside

Om forfatteren