MAR

Ny forstander 1. aug 2014

Comments : 0
PRESSEMEDDELELSE

Efter 24 år som forstander på Eriksminde Efterskole har Per Slyngborg valgt at søge nye udfordringer. Bestyrelse og ansættelsesudvalg har indstillet Søren Møllgaard Kristensen til stillingen som forstander på Eriksminde og en ekstraordinær generalforsamling valgte den 25. feb. at følge bestyrelsens indstilling.

Det betyder at Søren Møllgaard Kristensen tiltræder som forstander på Eriksminde Efterskole 1. august 2014.

Præsentation af Søren Møllgaard Kristensen Eriksminde Søren Chr.

Søren Møllgaard Kristensen er født i Frederikshavn i 1974.

Efter sin uddannelse som tømrer arbejdede Søren Møllgaard en årrække som tømrer og snedker, inden han i perioden 2000 – 2005 gennemførte læreruddannelsen på Århus Dag- og Aftenseminarium.

Søren Møllgaard Kristensen har linjefag i dansk, idræt, natur/teknik, musik.

I 2003 var Søren Møllgaard Kristensen lærervikar på Eriksminde Efterskole, hvor han efterfølgende blev fastansat.

Søren Møllgaard Kristensen har således virket som lærer på Eriksminde Efterskole i perioden 2004 – 2013, kun afbrudt af 1 år, hvor Søren arbejdede på Sygehus Thy-Mors i Thisted som kulturformidler, integrationsansvarlig mv.

I sin periode på Eriksminde Efterskole har Søren Møllgaard Kristensen blandt andet virket som tillidsrepræsentant, ligesom han i efteråret 2012 var konstitueret som forstander.

Privat er Søren Møllgaard Kristensen gift med Dorthe, der arbejder som læge i Odder. Familien består yderligere af 3 børn: Nanna (2003), Liva (2006) og Sverre (2010). Familien bor på Eriksminde Efterskole i den gamle forstanderbolig.