SEP

Samtalens Dag 25. sep.

Comments : 0

Samtaledag på Eriksminde Efterskole
Grænser for snak – tal sammen!

Det vil glæde os at se jer til samtaledag torsdag den 25. september fra 19.30 – 21.00.

Temaet for samtaledagen er “Grænser”. Der er grænser overalt – både de synlige og de usynlige. Og så er der grænsetilfældende, der følger af enhver afgrænsning. Hvad er gode og hvad er dårlige grænser? Hvorfor anerkender vi grænseoverskridelse på nogen områder, men ikke på andre?
Grundtvigsk Forums samtaledag 2014 har temaet “Grænser”. Samtaledagen finde sted den 25. september i hele landet, og i år handler det altså om grænser i mange forskellige sammenhænge. Sproget fortæller os, at der er et mangfoldige udtryk for både fælles og individuelle grænser: Det handler om både afgrænsning, udgrænsning, det grænseløse, det grænsesprængende, det grænseoverskridende og det grænsesøgende. Men også om grænseværdier, landegrænser og grænseovervågning. Grænser er ikke ligegyldige – de er med til at skabe nogle rammer for, hvordan vi orienterer os – både som individer og som en del af et større fællesskab. Derfor synes vi, det er vigtigt at diskutere sammen!

Ideen med samtaledagen er at få så mange som muligt til at tale med om et aktuelt og relevant emne. Samtalerne kan foregå alle steder, men vi forestiller os, at mindre grupper vil være ideelt.

Eleverne på Eriksminde Efterskole vil være værter for aftenen.
Aftenens program:
19.30 Velkomst og sang
19.45 Deltagerne bydes til samtale i skolestuerne i mindre grupper af 6 – 8 voksne. Der vil være elevværter til stede, der vil byde på kaffe, the og kage.
20.45 Aftensang. Farvel og tak.

Vel mødt
Venlig hilsen elevholdet 2014/15